מלפנים נודע בישראל שאין אומתנו אומה אלא בתורותיה, ולימודי ה' אינם בשבילנו בבחינת מותרות, אלא חיים הם לנו, כי הם חיינו ואורך ימינו. ואם בעת דלדול החיים שלנו, בהיותנו במחשכי גלותנו, נמשכה אלינו יניקת חיים בד"א של הלכה, ובכל מקום שגלו גלתה שכינה עמהם, לקיים בנו חכמי ישראל בכל מקומות מושבותיהם, הלא בכפליים לתושיה בעת שיבתנו לארצנו, שהולכים וחוזרים אנו קמעא קמעא למלוא חפץ החיים שלנו כאומה בארצה, כמה הכרח חיים הוא לנו לגדל את אהלי יעקב ומשכנות ישראל. לפי גודל הגוף הלאומי, שיוסיף בעז"ה הלוך וגדול, כן גם חוסנה ותוקפה של נשמת האומה, צריך להופיע יותר ויותר להחיות עם רב, להוסיף אומץ בה' ובתורתו, בארצות החיים הקמים לתחית נצח.
"שתולים בבית ה' בחצרות אלוקינו יפריחו". אם רוצים אנו שבחצרותיה של האומה וארצה יפרחו פרחי תפארת לתורתה ואלוקיה, צריכים אנו לשקוד על "שתולים בבית ה'". להשתל במעינה של תורה פירושו, שכוחות צעירים ורעננים של האומה, ממבחר בניה, ייוחדו לתלמודה של תורה בכל מרחביה, בהתרכזות והתמסרות כל כוחותיהם לתלמודם, בלימוד של תורה לשמה מתוך אהבת ה' ויראתו, לימוד ש"ס ופוסקים בהיקף ועיון, ולימוד דעת יראת ה' – לימודי אמונת ישראל ותורתו מיסודם של חכמי ישראל האמיתיים שבכל הדורות. וכל זה מתוך הבטה של דברת הקץ המגולה ואור הישועה הזרוחה, אמונת עיתנו בפקודת ה' את עמו בבנין מדינתנו, מתוך גילת רעדה בישועת גוי ואלוקיו.
ראה הקב"ה שצדיקים מועטים עמד ושתלם בכל דור ודור, ולמחיה שלחם אלוקים לרבותינו, מרן הרב זצ"ל ובנו מו"ר הרצי"ה זצ"ל, לעת תחיה, לגלות מסכתא של גאולה, ולהאירה ממקור ראש מחצבתה, מרוק קודש הקודשים, ופנים חדשות-ישנות באו לכאן, לגילוי כהלכה של תורת א"י ממעייני הישועה, והם הם העמודים שעליהם ייכון בית המדרש הזה, לרוממנו לברך נכונה בתורה תחילה, ותשוב לנו הארץ וכל מחמדיה שאבדו לנו.
מציאות כוחות צעירים כאלה, ליגיון חי ופועל, מלא עז ועוצמה, הכרה עצמית וידענות פנימית, העומד הכן על בסיסה של תורה ויסודה של קדושת ישראל הנאצלה, מציאות זו מצד עצמה תזרים רוח קודש וחוסן של חיים ישראליים בריאים ממעיין החיים להפריח בכל חצרות אלוקינו.
בודאי, מבית מדרש זה, יצאו גם במשך הזמן בעז"ה , כל אחד לפי מדרגתו, אנשי צורה, אנשי חיל, יראי אלוקים, הקשורים בלב ונפש לאומה ולכל מפעלי תחיתה, ללמוד וללמד לשמור ולעשות, להביא ברכה בתוך נשיאה בעול כל צרכי ארץ חיינו ומדינתנו.
כל זה נמצא ביסוד מחשבתה של ישיבת הר המור, ולהתמלאות שאיפות אלו ויציאתן לפועל קמעא קמעא בעז"ה, היא עמלה ופועלה.